Taal
Bel ons voor info 0294 - 74 50 70

Samen sterk, ketenpartners aan het woord

  • Door:
    Johnny Nijenhuis, Nijenhuis Truck Solutions | Mart de Waard, Eigenaar, Danmeltransport BV | Mark Paauw, Manager Verenigingszaken & Transport, Cono Kaasmakers | Mark van der Drift, Cornelissen
  • Datum:
    donderdag 12 oktober 2023
  • Tijd:
    13:15 - 14:00
  • Locatie:
    Podium Mobiliteit

  • Bijna bij elke bijeenkomst over de transitie naar elektrische vrachtwagens wordt er om het hardst geroepen dat de verschillende partijen meer moeten gaan samenwerken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 

    • Want wat komt er allemaal bij zo'n samenwerking kijken? 
    • Wordt de portemonnee echt zo makkelijk getrokken als er wordt beweerd? 
    • Op welke vlakken van de samenwerking versterkt het de transitie het meest? 

    In de sessie: "Samen sterk, ketenpartners aan het woord" zijn verschillende partners uit dezelfde keten aan het woord. De perfecte gelegenheid om van een ander te leren hoe zo'n ketensamenwerking in z'n werk gaat. 

     

    CONO Kaasmakers trekt op met partners voor duurzamer transport

    CONO Kaasmakers wil samen met haar melk- en kaastransporteurs de footprint van kaas verkleinen. Door hybride trucks en de eerste volledig elektrische RMO (Rijdende Melk Ontvangst) wordt er een bijdrage geleverd aan het ambitieuze klimaatprogramma van de boerencoöperatie uit de Beemster: een klimaatpositieve kaasketen in 2030.

    Eerste elektrische RMO
    Danmel Transport uit Oosthuizen verzorgt voor CONO een groot deel van het melktransport. Na een succesvolle proefrit heeft eigenaar Mart de Waard de eerste volledig elektrische RMO van Nederland in bestelling staan bij Volvo. Naar verwachting wordt de truck in het eerste kwartaal van 2023 geleverd en in gebruik genomen. De Waard: CONO hecht belang aan duurzame ontwikkelingen in de hele keten. Door deze samenwerking kan ik mijn dienstverlening verbeteren in duurzaamheid en tevens onze CO2-uitstoot terugdringen.

    Elektrisch rijden brengt ook de nodige uitdagingen met zich mee. Snelladen is nog niet mogelijk. Daarom is kritisch gekeken naar de route die deze wagen gaat rijden en het opvangen van de uren die verloren gaan door het laden. Omdat de kaasmakerij goed is ingericht op het opvangen van piekbelasting, is er afgesproken dat de wagen s nachts bij CONO wordt opgeladen.

  • Sprekers/Partners

    Johnny Nijenhuis

    Nijenhuis Truck Solutions
    Johnny  Nijenhuis

    Mart de Waard

    Eigenaar
    Danmeltransport BV
    Mart de Waard

    Mark Paauw

    Manager Verenigingszaken & Transport
    Cono Kaasmakers
    Mark  Paauw

    Mark van der Drift

    Cornelissen
    Mark van der Drift