“Onze primaire focus ligt sinds de marktgang op 100% elektrische stadsdistributie. Met onze trucks worden al diverse kleine én grote winkeliers bevoorraad”, aldus Nico van der Klugt, press & corporate communications officer.
De internetconsultatie van de SPULA is gestart. Belanghebbenden en belangstellenden kunnen meedenken en reageren op deze nieuwe regeling. Dit kan tot en met 17 maart 2024.
Méér regels en een actievere rol van de overheid zijn nodig om logistieke ketens grondig te verduurzamen. Dat bepleiten drie hoogleraren van de Nyenrode Business Universiteit.
Naast de nieuwste prognoses voor de groei van elektrische auto’s is er ook aandacht voor de verwachte benodigde laadinfrastructuur en stroomvraag in Nederland.
Dat realiseren was niet eenvoudig, maar een logistiek makelaar van de Provincie Gelderland bood hulp. Binnenkort is er een snellaadpunt met zonne-energie en een batterij.
Van Dyck Nederland is importeur en verdeler van machines voor tuin en park, land- en bosbouw en voor wegenonderhoud. We spraken salesmanager Marc Kipperman. “Wij zijn begonnen in het groen. Van een kleine loopmaaier zijn we inmiddels uitgegroeid tot leverancier van professionele zero emission utility voertuigen, onder meer van Alke.”
De verkoop van bestelauto’s in Nederland zit weer in de lift. Waar er in 2022 63.435 bestelwagens werden geregistreerd op kenteken, waren dit er in 2023 68.902.
Tien miljoen elektrische auto's en ruim vier miljoen laadpunten: dat zou zomaar het Nederlandse wagenpark kunnen zijn in 2050, zegt kenniscentrum ElaadNL.
Daimler Truck en Linde Engineering hebben met een innovatief sLH2-proces gezamenlijk een nieuwe stap gezet op weg naar emissievrij transport met waterstof.