Bestuursvoorzitter Elisabeth Post sprak op 19 juni samen met andere brancheorganisaties tijdens het rondetafelgesprek zero-emissiezones met Tweede Kamerleden van BBB, NSC, PVV, VVD en GroenLinks-PvdA.
Bestuurders van elektrische bedrijfswagens met een voertuiggewicht van tussen de 3.500 en 4.250 kilo mogen een jaar langer doorrijden met een B-rijbewijs.
Het Duitse Jolt Energy zet snelladers met een vermogen van 300 kilowatt neer op plekken waar de stroombehoefte eigenlijk te groot is om dat te kunnen doen. Met een accu.
Organisatie en orde zijn de sleutelwoorden voor laadruimtes van bedrijfswagens: elke onnodige kilo en elk stuk niet gebruikte laadcapaciteit kosten geld en onnodige uitstoot of een lagere actieradius.
Het was een aanbesteding van hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden die voor GMB, Heijmans en de Vries & van de Wiel de aanleiding gaf tot het oprichten van het Netwerk Emissieloos Infra.
Aan de rand van de binnenstad van Den Bosch ontwikkelde Van Boxtel Groep samen SMART HUB Logistics een logistiek knooppunt waar bouwstromen van verschillende toeleveranciers samenkomen.
“Stadslogistiek is enorm in ontwikkeling. Dat heeft alles te maken met de tientallen zero- emissiezones waar vanaf 1 januari brandstofmotoren geweerd worden. Als mobiliteitspartner pakken wij de handschoen op en zijn we op alle denkbare gebieden van betekenis,”
TLN buigt zich al meer dan een decennium over het thema stedelijke bevoorrading. De vereniging was bovendien -getuige de Green Deal Zero Emissie Stadslogistiek- vanaf het begin betrokken bij het onderwerp zero emissie. Over de uitdagingen rondom de stadslogistiek van nu.
Auke Hoekstra is programmadirecteur bij de TU Eindhoven en medeoprichter van Zenmo.Hij bejubelt de mogelijkheden van de elektrische auto, 'batterij op wieltjes'.