Omvormers en bijbehorende apparatuur functioneren het best bij de door de fabrikant opgegeven temperatuur. Derating van de output kan voor onnodig verlies van vermogen zorgen.
Ondernemers die laadinfrastructuur aanleggen of hier advies over willen kunnen vanaf 24 september 2024 de nieuwe subsidieregeling SPRILA aanvragen. De Subsidieregeling voor Private Laadinfrastructuur bij bedrijven maakt het opladen van elektrische voertuigen op eigen of gehuurd terrein makkelijker.
“We moeten met z’n allen naar zero-emissie mobiliteit, stabiele prijzen realiseren en zorgen dat we onafhankelijk zijn van van dubieuze regimes. Dat gaat 100% zeker gebeuren. In het gehele energiesysteem is waterstof een onvermijdelijke schakel en mobiliteit is het laaghangend fruit."
Bestuursvoorzitter Elisabeth Post sprak op 19 juni samen met andere brancheorganisaties tijdens het rondetafelgesprek zero-emissiezones met Tweede Kamerleden van BBB, NSC, PVV, VVD en GroenLinks-PvdA.
Bestuurders van elektrische bedrijfswagens met een voertuiggewicht van tussen de 3.500 en 4.250 kilo mogen een jaar langer doorrijden met een B-rijbewijs.
Het Duitse Jolt Energy zet snelladers met een vermogen van 300 kilowatt neer op plekken waar de stroombehoefte eigenlijk te groot is om dat te kunnen doen. Met een accu.
Organisatie en orde zijn de sleutelwoorden voor laadruimtes van bedrijfswagens: elke onnodige kilo en elk stuk niet gebruikte laadcapaciteit kosten geld en onnodige uitstoot of een lagere actieradius.
Het was een aanbesteding van hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden die voor GMB, Heijmans en de Vries & van de Wiel de aanleiding gaf tot het oprichten van het Netwerk Emissieloos Infra.