Zo'n 40 gemeenten gaan ervoor: de stadslogistiek is vanaf 2025 zero emissie. Het is een stip aan de horizon. Dat betekent zoveel als dat we daar moeten zijn, over vijf jaar, en dat het aan het bedrijfsleven is om daar nu aan te gaan werken. Er is subsidie om ‘ons’ daarbij te helpen. Maar, is subsidie genoeg? Zero emissie grijpt in op de bedrijfsvoering. Wachten is in elk geval geen optie meer.
Geen uitlaatgassen van vrachtwagens of bedrijfsbusjes meer in de stad. Om dit te realiseren tekenden gemeenten, partijen uit de vervoerssector en staatssecretaris van Veldhoven op 9 februari de uitvoeringsagenda stadlogistiek.
Live vanuit studio54 verzorgen Zero Emission | Ecomobiel en host Rogier van Elshout dit jaar elk kwartaal een talkshow over mobiliteit. De eerste Mobility Meet-Up vindt plaats op woensdag 24 maart, van 15:00 tot 16:00 uur, en is getiteld ‘Zero emissie Bouwlogistiek’.
Geïnitieerd vanuit het lectoraat HAN Automotive Research, richt het zich op de bijdrage die zogenoemde Light Electric Vehicles kunnen leveren aan de transitie.
Inzet van duurzame waterstof vermindert de uitstoot van broeikasgassen enorm en is daarmee essentieel voor het zich tijdig voltrekken van de energietransitie.
Als fabrikant van intelligente bewaking en monitoringsystemen voor elektrische netstelsels biedt Bender zijn klanten nu de EEBUS-communicatiestandaard voor charge controllers aan.
Op 3 februari van 19:00 uur tot 21:00 uur is het zover, het digitale Bestelauto e-VANt. Hoe zit dat nou precies, een EV in je wagenpark? Hoe moet ik een elektrische besteller eigenlijk opladen? Hoe kom ik aan een laadpaal bij mijn bedrijf, en is dat wel echt nodig? En krijg ik subsidie?